tisdag 6 juli 2010

Snygga övergångar;)))

Nu blommar Clematis integrifolia 'Juuli' en av de allra första helbladiga vi köpte:) Passande är ju också att det nu är månaden Juli:))
Idag har vi varit ute i trädgården i princip hela dagen med undantag av en stund mitt på dagen då vi hälsade på en kompis. Göran håller på att gräva mer på dammen och jag har rensat i rabatterna. Fortsättning följer i morgon.




Fick för mig att gå upp till vår andra damm (som är naturlig) för att se om näckrosorna blommade och de gjorde de;)) Det är en dvärgsort som vi planterade in för några år sedan och de sprider sig snällt lite för varje år.
Från näckrosor till andra rosor - märkte ni den extremt snygga övergången i ämnet;)) Som sagt från näckrosor till andra rosor, här ställde jag mig i  diket under pergolan och rosen 'Flammentanz' ser ni till vänster kanske att den syns bättre om ni klickar upp bilden. Det är riktigt trollskt att stå där under blåregnet och rosen. Där fick jag till det igen:)) Från trollskt till................
......Trolldruva:)) Närmare bestämt den röda Actaea erythrocarpa är det latinska namnet. Ja, mina vänner nu har jag varit rolig så det räcker idag. Nu blir det duschen och sedan ska jag fixa till lite middag/kvällsgott 

3 kommentarer:

  1. Jag är verkligen full av beundran över din och makens energi, den verkar ju aldrig ta slut. Förutom att ni lägger oändligt många timmar i er egen trädgård åker ni ständigt ut på trädgårdsträffar, marknader och till på köpet är du en superflitig bloggare och bloggläsare. Hur bär du dig åt?

    SvaraRadera
  2. Det var vitsiga övergångar.
    Vad mycket blad på näckrosen, det vill jag med ha på mina.
    Tycker om när vattenytan nästan är täckt.
    Mariana

    SvaraRadera
  3. Snygga övergångar - inklusive pergolan! ;-)
    Trivs Wisteria på Tjörn? Er trädgård verkar ligga helt fantastiskt vad bilderna avslöjar... så ni har ett gott odlingsläge ser det ut som.

    SvaraRadera