söndag 28 november 2010

1:a advent

Den här fina lyktan fick jag av mina föräldrar och syster när jag fyllde 50 för några år sedan:) Den har hängt på balkongen men i förrgår fick jag för mig att hänga den i vardagsrummet i stället så att jag kan tända den oftare:)) Det är så fint med levande ljus och det är väl det mest stämningshöjande man kan tänka sig. Tror det kan vara något nedärvt i vårt DNA från grottmänniskorna:)) Att samlas vid elden och känna gemenskap och trygghet;))
Idag är det den 1:a advent och snön yr runt knutarna, mysigt men jag hoppas att det inte blir en så hård och kall vinter som siats. Ha en riktigt trevlig advent alla!

6 kommentarer:

  1. Vilken vacker lyckta.Den ser ut att passa fint även inomhus.Här har vi fått ganska mycket snö.Ett tag nu på morgonen var det lika vitt i luften som på marken.Det snöade otroligt tätt och kraftigt.Men nu får det vara bra.Undrar hur många gånger man kommer säga det i vinter.Ha det gott

    SvaraRadera
  2. Ljus i massor ska det va!
    Trevlig advent.
    Mariana

    SvaraRadera
  3. Ja varför inte ha den inne? Den är jättevacker!

    Här blir snöstormen allt värre, vinden är ju värst. Får väl se i morgon om jag kommer iväg till jobbet!
    Ha det gott!
    Christer.

    SvaraRadera
  4. Det var verkligen en fin lykta!
    Jag tror också att det med elden är något nedärvt i generna sedan urminnes tider, en trygghet, värme och försvar och ljus i mörkret.

    Önskar en mysig första advent!

    SvaraRadera
  5. Jättevacker lykta, förstår att du vill kunna tända den ofta. Underbara bilder på era Irisar i förra inlägget, vilken njutning. Ha en fin kväll.// Peter

    SvaraRadera
  6. Jättevacker lykta. Visst är det härlig tid vi har framför oss.

    SvaraRadera