söndag 6 mars 2011

Spring is in the air:))

Nu kliar det verkligen i fingrarna att få börja med trädgårdssäsongen:) För varje dag som går kommer mer och mer fram av rabatter och gångar. Skulle tro att det det ska gå att börja nästa vecka (alltså vecka 11) med att klippa, rensa och jordförbättra:)) Det gäller ju att det är tinat i backen också:)
Den här gamla mojängen är en "verktygslåda" till en hovslagare som jag tycker har en så vacker patina:) Förra året satte jag två hängpelargoner som jag dragit upp från sticklingar i den och det blev fint tycker jag:) Får se vad jag hittar på att ha i den i år, för pelargonerna sålde jag:)

5 kommentarer:

  1. Hej Monica.
    Rosa är alltid vackert till grånat trä. Hoppas att du hittar något lika vackert i år. Att hitta den här typen av "mojänger", som din verktygslåda, till trädgården är roligt. Det ger karaktär!
    Hälsningar
    Kristina

    SvaraRadera
  2. Här är tjälen djup så det blir svårt att göra något än på länge :-)

    Vacker pelargon det där. Hoppas nya ägaren tagit hand om den :-)

    Ha det gott!
    Christer.

    SvaraRadera
  3. Vilken snygg blomlåda. Det är lite extra om man kan använda gamla ting till något nytt. :)

    Vad glad jag skulle vara om jag kända att jag kunde börja rensa nästa vecka. För mig lär det dröja flera veckor till. Jag har fortfarande nästan helt snöfylld trädgård.

    Ha det gott,
    Kerstin

    SvaraRadera
  4. God Morgon!
    Vilken ur läcker "verktygslåda" och det var ju mycket fint med blommorna i.
    Igår var det ju sååå underbart väder så nu vill vi ha fler såna dagar.
    Kramiz mia

    SvaraRadera