onsdag 6 april 2011

Idag vaknade jag med halsont;( inte roligt men det är väl priset man får betala för att inte kunna låta det lilla barnbarnet vara när han är förkyld:) Jag tänkte att jag i alla fall ville greja lite ute i trädgården så efter frukosten och lite bestyr så gick vi ut och fortsatte på baksidan av huset. Så här såg det ut innan. Här på denna sidan har vi lite pioner, dagliljor och mot räcket är det nio olika klematis.

Så här ser det ut nu. Vi måste köpa en hel del kogödsel på påse och fylla på med.
Mitt emot altanen började vi också men du milde vad blött och klafsigt det är i rabatterna nu, ogräs och döda perenner följer med tillbaka när man försöker att kasta det i korgen:) Handskarna är våta och äckliga att ha på sig och efter en stund så fryser jag om fingrarna. Så eftersom jag inte är riktigt kurant tyckte jag att det fick räcka för idag:) Här ska vi fylla på men en hel del täckbark senare, som ni ser är det en hel del kvar att göra men det får ta den tid det tar.
På tal om handskar köpte jag faktiskt ett par jättebra handskar på biltema för ett tag sedan. Tror de kostade 59:- och de är bara till att tvätta av jorden och så lägger jag dem på tork på elementet och så är de ok dagen efter. De blir alltså inte så där hårda och äckliga som en del skinnhandskar blir då de blir blöta.

8 kommentarer:

  1. Så fint ni har gjort.Har alla rabatter kvar att städa.Och idag regnar det.Och i morgon skulle vi få stormbyar.Hoppas växthuset inte blåser sönder nu när jag plockat ut massor.

    SvaraRadera
  2. Duktigt jobbat men var rädd om dig. Härlig att kunna starta nu. Jag köpte 2 nya spadar och en räfsa igår. Var tvungen att ha en lövräfsa i metall för att lufta gräset från snömögel.

    SvaraRadera
  3. Ja. de där barnbarnen kan vara ganska giftiga! Skynda dig att gurgla med färskpressad vitlök i lite vatten. Gör en ny dos varje gång.
    Bra handstips, tack!
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera
  4. Ajdå. Inte kul med halsont.
    Tycker att du har kämpat på bra, förkylningen till trots. Tiden går så fort nu, så man har inte "råd" att ligga i sängen när det är ljust.
    Ta hand om dig!
    Ester

    SvaraRadera
  5. Här är det förkylning efter ha skött prinsessan.Så härligt det måste vara att få hålla på med jord igen:)
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  6. Vad fint det blir där du gått fram.
    Här har jag passat barnbarnet idag men i morgon, hoppas solen skiner, då skall jag ut :-)
    Ha det gott
    Birgitta

    SvaraRadera
  7. Kan du inte bara inte sjuk och hon kunde fortsätta att arbeta i trädgården. Du har säkert en vacker snart. Yours

    SvaraRadera
  8. Vad du/ni jobbar duktigt på! Halsont? Pyttsan! Inget som hindrar en sann trädgårdsälskare från att jobba utomhus;))!
    Det skall gudarna veta att det är klafsigt i 'rabattorna'och hos mig finns tjälen kvar under 3 dm smält klafs!/Anja

    SvaraRadera