lördag 23 april 2011

IKEA!

Idag var det kanske den varmaste dagen hittills:) vad gjorde jag då tror ni? Jo, jag var på IKEA:) Göran jobbade så dottern, barnbarn och jag tog oss en dag och hade det riktigt trevligt tillsammans:) På kvällen när Göran kom hem tog vi en tur i trädgården och vi började på kärleksstigen:) Det är helt fantastiskt att det är så mycket som slagit ut bara idag. Sanguinarian (blodört) har bara sedan igår kommit upp ur marken. Buskar och träd har slagit ut och fast den är lite naggad av rådjuren såg vi att..........





........Viburnum furcatum (gaffelolvon) blommar:))
När vi sedan gick runt huset såg vi att Magnolia stellata (stjärnmagnolia) börjat att blomma:)Ljuvligt, om några dagar är det som en sky av vita underbara blommor:)
Betula pendula 'Dalecarlica'(ornäsbjörk) har slagit ut och det blir grönare och grönare i trädgården:) Nu är klockan 20.30 och det är fortfarande ljust och varmt ute:)

5 kommentarer:

  1. Å så långt det har kommit hos er! Det låter mysigt att gå kvällssväng på Kärleksstigen! IKEA en påskafton har jag svårt att tänka mig men det beror förstås på sällskapet om det blir en lyckat utflykt trots allt...
    Önskar dig en fortsatt trevlig helg!/Laila

    SvaraRadera
  2. Jo, jo! Jag blev också häpen över blodörtens framfart!
    Nu går allting FÖR fort! Jag hinner inte med att städa i rabatterna i den takt som jag önskade...
    Ni är ju två om trädgården, vilket kanske underlättar något...
    Ha det gott!/Anja

    SvaraRadera
  3. Vi har kommit lika långt när det gäller björk och blodört.
    Det är fantastiskt, man förundras liksom förra året.
    Ha det bara bra!
    /Anette

    SvaraRadera
  4. Nu är det helt underbart att vara trädgårds älskare:))
    Ljuvliga bilder...önskar att min Magnolia ville blomma också..
    Ha en fortsatt trevlig trädgårdshelg...för vem bryr sig om påsken:))

    SvaraRadera
  5. Det var en fantastisk dag igår och ännu bättre idag :-) Nu går det så fort att man knappast hinner med längre :-)

    Ha det gott!
    Christer.

    SvaraRadera