onsdag 13 juli 2011

Ut på äventyr;))

Från och med idag och till tisdag/onsdag i nästa vecka gör jag ett blogguppehåll. Jag ska ut på äventyr;)) närmare bestämt till Walsrode i Tyskland där Hemerocallis Europa har sitt möte i år:) Det är jag och två goa trädgårdsvänner som åker, gissa om vi ska ha roligt:) Göran får vara hemma och ta hand om katter, hus och trädgård. Det kommer med största sannolikhet att bli en hel del dagliljor med hem:) Av den anledningen kommer detta inlägg att handla om just dagliljor. Först ut är min "nykomling" för i år köpt av Anette (Daylily-Potager) det är H. 'Dances with Geraffes' och den blir ca 150 cm hög och den räknas till UFO (unusual form) tror jag. Visst är den häftig! Jag älskar dessa höga spindlar och ufo som liksom svävar över allt annat:))


Nästa är en spindel som heter H.'Hot Weels' den blir ca 1 meter och har stora blommor 21 cm. Köpt från Bourdillon i Frankrike för två år sedan och i år har den verkligen "kommit igång".
Denna daglilja 'Prague Spring' (UFO) kommer också från Bourdillon och den blir ca 80 cm hög.
Detta är en "vanlig" daglilja och den heter 'Lynn Hall' 80 cm är höjden och det är en trevlig daglilja med en neutral färg.
Ytterligare ett nyförvärv för i år från Bourdillon är H. 'Siloam Tee Tiny' som är en liten söt daglilja bara 50 cm hög och blomman är 7 cm. Perfekt i framkant på en rabatt eller för den lilla trädgården:)
Ha det nu riktigt trevligt resten av veckan och helgen, det ska jag ha:)) Vi hörs nästa vecka!!

9 kommentarer:

  1. Ha så kul på din resa!!!Hoppas du kommer hem med både kort och en del nytt:)
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  2. Då får jag önska dig en trevlig resa och hoppas du gör många fina fynd//Britt

    SvaraRadera
  3. Trevlig resa önskar jag dig.
    Annika

    SvaraRadera
  4. Underbara blommor. Tänk den som fick åka på en sådan resa. Önskar dig en riktigt trevlig resa med massor av blommor.
    Ha det bra och njut!!!!!!!!!!!/Vittran (kommer inte överens med bloggen så jag kan inte logga in)

    SvaraRadera
  5. Önskar vi kunde följt med men det krockar med Land's Öppna Trädgårdar och det vill vi inte missa.
    Önskar er en underbar resa med många fina fynd.
    Karin //

    SvaraRadera
  6. Då får jag bara önska en trevlig resa!/Anja

    SvaraRadera
  7. Ha en jätte trevlig resa!
    Hoppas att du hittar många nya o snygga dagliljor:-))

    MVH M-L

    SvaraRadera
  8. En dagliljenörd önskar dig en trevlig resa. =)
    Jag hoppas på många fina bilder både från resan och sedan från trädgården, när alla dina nytillskott funnit sig till rätta och blommar ljuvligt.
    /Caroline

    SvaraRadera
  9. Hoppas du har haft det jättekul!
    Christer.

    SvaraRadera