torsdag 18 augusti 2011

En fin ny daglilja!

En underbar sensommar kväll är det nu, solen strör guld över trädgårdens blommor och blad:) Här är det Hydrangea paniculata WC Kuril som får guld på sig, Det är en vildinsamlad syrenhortensia från Kurilerna. Lärde mig i helgen att WC betyder Wild Colected så nu kan jag skryta lite med det;)) Precis bakom denna hortensia har jag planterat en Hemerocallis, en fröplanta som jag fått antingen av Lotta Bernler eller av Anette Nilsson kommer inte ihåg men jag tror det är av Lotta:) I år blommar den för första gången............
...........kolla vilken läckerbit:) hög är den också ca 1.60 cm så det var inte lätt att fota den:)) Lite svårt att få till färgen men den är nästan så här. Det är en korsning av 'Purple Architecture' x 'Cherry Peacock'.

4 kommentarer:

  1. WOW!!!!!!! WOOOOOOOOOOOOOW!!!!!!
    Tall and handsome!

    SvaraRadera
  2. Visst är det så mycket härligare med solglitter än med regndito?!/Anja

    SvaraRadera
  3. Ordning och reda - pengar på fredag, sa alltid min mamma.
    Läser och ser att det varit delning av bla hoster och den med det röda stjälkarna var verkligen vacker och dagliljer, verkar var en hel djungel det där med namn och att de kan korsa sig så att det blir helt nya sorter.

    Tur att det slutade regna lite vid er växtmarkand. Är så himla gald att jag i alla fall hann sticka in näsan hos er. Kör jag norr ut och kan stanna lite längre lovar jag att höra av mig, älskade att gå runt i er trädgård och njuta av både udda växter men allt härlig trädgårdskonst. Tänker på er varje dag jag går utanför min där för där har jag nu placerat fucsian jag fick av mer. Stora jätte kramar till er båda!!!
    MB

    SvaraRadera