måndag 19 september 2011

Slappardag!

Idag har jag inte gjort "ett skapandes grand" :) Har mest suttit i soffan och läst. Har troligtvis något "skit" i kroppen som inte riktigt vill bryta ut. När Göran kom från jobbet och vi ätit middag (lagade mat gjorde jag i alla fall) så gick vi ut i trädgården för att fortsätta vårt projekt:) Jag var arbetsledare dvs. jag tittade på när han slet:) Kommer ni ihåg att jag för ett tag sedan visade hur vi ritat upp lite linjer på gräsmattan.
Här har de mesta av linjerna regnat bort men ni ser att det har blivit en lerig gångstig efter allt regnande så en grusgång istället blir perfekt:))
Nu går det att se lite bättre hur det kommer att bli. Den lilla rabatten till höger kommer att innehålla bland annat några små rhododendron och en magnolia:) Jag tog faktiskt in några av sakerna som inte ska stå ute i vinter så jag gjorde ju liiite idag i alla fall:))

5 kommentarer:

  1. Hur stor trädgård har ni egentligen? Med tanke på alla olika växter du berättar om måste den vara jättestor. Fint med grusgångar eller stensatta gångar mellan olika rum i trädgården.
    Krya på dig, gurgla med lite vitlöksvatten och drick en klunk dessutom för säkerhets skull!
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera
  2. Krya på dig!!!! Ert nya ( en av alla era) kommer att bli supersnyggt.
    Ha det gott!!

    SvaraRadera
  3. Ibland måste man ta det lugnt och lyssna på kroppen, och du har väl gjort något....du har ju hållit en bok sällskap ;)
    Ni verkar ju ha fått till en bra arbetsfördelning sen, hihi! Det kommer att bli ursnyggt.
    Krya på dig // Elinore

    SvaraRadera
  4. Hur gör ni i de blivande rabatterna gräver ni bort gräset eller täcker ni med något undrar likadant med gången //Britt

    SvaraRadera
  5. Britt: I gångarna lägger vi kraftig markduk direkt på gräset sedan fyller vi på med grus. Rabatterna fyller vi bara på med gödsel, torv och/eller jord det beror lite på vad vi ska plantera i dem men för det mesta har vi samma jord/torvblandning i alla rabatter;) Grässvålen förmultnar ändå under all jordmassa.

    SvaraRadera