måndag 14 november 2011

Bilbesiktning och tulpaner:)

Idag på morgonen ringde min svärmor och frågade om jag ville hjälpa henne att köra hennes bil till besiktning, hon hade vaknat och kände sig lite yr och ville inte köra. Klart jag ställde upp! Bilen gick igenom utan problem och vi åkte hemåt igen. Var en sväng in till Returvaruhuset och jag hittade några smågrejor men detta skriver jag om i morgon:)

När jag kom hem igen låg det ett paket i brevlådan med dessa fina tulpanlökar:) Det var en vinst från Eva Robild (Med fingrarna i (j)orden) Åh vad glad jag blev! Tack snälla Eva, förstod inte att det var så många:)) De här ska jag plantera i krukor så att jag får ha dem ifred från rådjuren. Dimman har legat tjock här hela dagen och det är riktigt uschligt väder men inne är det varmt o gott o mysigt från braskaminen:)

3 kommentarer:

  1. Hejsan Monne!
    Jasså. Du har haft 'uschligt' väder - men det har inte jag:)! Sol hela dagen, milt och vindstilla...
    Grattis till lökarna! Det är alltid kul att vinna./Anja

    SvaraRadera
  2. Ja här har det faktiskt varit sol idag också som hos Anja. Hmm..jag slöade dock bort dagen. Men nu stänger jag av datorn och stickar ett grått ben. Början på en Tomte tror jag ,haha.

    SvaraRadera
  3. Grattis till den vinsten, inte illa att få en massa tulpaner.
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera