torsdag 29 december 2011

Håll i hatten!

DU MILDE vad det blåser!!! I eftermiddag åkte vi iväg till Kullens Handelsträdgård för att köpa medel att spruta en del fuchsior med som fått löss. Vid Strand Norum stannade vi så att jag kunde fota ut över vattnet, det gällde att ha bilen i ryggen för det var nästan så att jag blåste iväg:) Inte ofta man ser havet så här högt och upproriskt, hoppas att detta var sista stormen nu på ett långt tag.
Hittade den här krukan med liljor när vi plockat till oss vad vi skulle ha från hyllorna med gift och gödning, doften är mäktig:) Valde en kruka med så många knoppar som möjligt:) Inne på handelsträdgården var det nästan obehagligt att gå eftersom det stora plasttaket (växthus) var hårt ansatt av stormen, det slog och dunkade, gnisslade och gnällde och jag o var övertygad om med jämna mellanrum att nu- nu flyger taket av det var riktigt läskigt;(
Efter Kullens åkte vi och hälsade på en kompis. När vi åkte hem igen tyckte jag att vinden istället för att avta som de sagt på SMHI hade ökat;( Ni kan se på de vita gässen på vågorna att det ser ut att vara högre här.
Nu sitter vi inne och hör hur regnet piskar mot rutorna och vinden tar tag i huset med jämna mellanrum så det dånar. Undrar hur det ser ut i morgon utanför - tycker att det låter som om plasttaket på altanen ligger risigt till:( Det är ju så himla svart ute att jag inte kan se riktigt.

5 kommentarer:

  1. Vi har haft ett riktigt blåsnande men idag har det bara regnat. Det är lite obehagligt när det stormar på det där viset//Britt

    SvaraRadera
  2. Önskar ett gott slut på det gamla året och ett Gott Nytt År!

    SvaraRadera
  3. Jag förstår att ni haft rejält stormande.

    Vill passa på och önska dig ett gott slut och gott nytt år.

    Kram Kerstin

    SvaraRadera
  4. Hoppas att allt var kvar hos er efter stormen.Hatar när det blåser så där.Blir lite rädd.Här klarade vi oss bra.Gott nytt år.

    SvaraRadera
  5. Vill tacka för alla kommentarer på min blogg under året och önska dig och din familj ett riktigt Gott Nytt År!

    SvaraRadera