onsdag 14 december 2011

Julbrickan klar:)

Nu har jag gjort i ordning min julbricka som jag alltid har i hallen varje år vid jul:) Det blir lite olika varje gång och i år är det mest mossa men det blev rätt fint det med;) Har varit ute och tittat till mina fuchsior, kan nog börja ta sticklingar strax efter jul:)



Julgranen har fått komma fram ur sin förvaringspåse (plastgran) och vår tomte med "skräck"ansiktet är på plats strax bakom:))
Den här söta garntomtegumman fick jag av mamma för några år sedan och jag tycker den är så fin:) Nu är allt framme inför julen, nu till helgen lägger jag in sillen och nästa vecka blir det till att göra maten till julbordet:) Är sen i år för jag brukar alltid ha både det ena och andra färdigt i frysen inför julafton men av någon anledning har det inte blivit så i år. Kanske för att julkänslan inte riktigt infunnit sig i allt regnande och stormande:)

5 kommentarer:

  1. Ładna pierwsza ozdoba :-). Pozdrawiam

    SvaraRadera
  2. Fin bricka och jag har handlat lite i dag till jul som jag har stoppat i frysen blir så mycket folk de sista dagarna så då vill jag gärna vara klar//Britt

    SvaraRadera
  3. Oj vad mycket jul du har redan! Här är traditionen att inte en julpryl tas fram förrän på kvällen dan för dan!
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera
  4. Laila: Jag vet att det är/var brukligt hos många men jag vill njuta så länge som möjligt av julens alla tomtar och ljus:) När "Knut" sedan kommer är jag hjärtligt trött på julen, det skulle jag inte hinna bli om jag väntade tills kvällen före dan:)) Visst är valfriheten underbar;)

    SvaraRadera
  5. Åååh! Vilken fin julbricka!
    När jag ser den vaknar min dekorationslusta, som inte varit så stor i år. Bara jag fick fram adventsljusen och några hemgjorda änglar så vart jag nöjd. Men nu kanske...

    Och vilken fin garntomte!

    Ha det gott!
    //"växthusträdgården"

    SvaraRadera