tisdag 27 december 2011

Lektyr för nördar:)

Med posten i dag låg den - The Daylily Journal:)) Gissa vad jag kommer att göra i kväll. Lektyr som det här är nästan farligt för en "daylilyholic" som jag:) Den här underbara skönheten på omslagsbilden tex. Visst är den ljuvlig? Namnet är ju inte heller fel 'NORTH WIND DANCER' läckert!!! Ska kolla upp med Gerald Hohls om han möjligtvis har den till salu:) Gerald har en fantastisk plantskola i Tyskland där jag var med två andra nördar i somras:) De är inte alltid som han har delbara plantor men jag ska höra med honom för den här gillade jag jättemycket:) Vill ni kolla på hans sortiment kan ni gå in på
http://www.boitzer-taglilien.de fast jag varnar er - det är MYCKET MYCKET beroendeframkallande:))

6 kommentarer:

  1. Usch nä det vågar jag då rakt inte, jag är alldeles för förtjust i dagliljor jag med, och jag håller med, den var riktigt snygg den där du visar!

    SvaraRadera
  2. Monica, håll dig i kragen och fall inte för dessa 'lustar':-)
    Birgitta

    SvaraRadera
  3. ÅÅ den vågar jag inte gå in på...än:)
    ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  4. Vilket praktexemplar! Och helt underbara bilder på den tyska hemsidan.
    Trevlig lässtund!
    /Cika

    SvaraRadera
  5. Hejsan Monne!
    Hoppas du har haft en underbar skön Julhelg! Jag måste med ge att det har varit och är skit skönt att vara ledig. Ha nu en så bra fortsättning och Gott Nytt År (lite i för väg hälsning)
    Kramis Mia

    SvaraRadera
  6. Hehhee! "Holics" är vi allihop - det ingår ju i själva nördbegreppet ;)))! Ha det så gôtt med den där tidningen som jag har en gång köpt ett lösnummer av! Själv väntar jag på nå't roligt som visst aldrig anländer - nja, kanske efter nyår...;(! /Ha't! Anja

    SvaraRadera