torsdag 12 januari 2012

Fortfarande lågsäsong!

Dagen började med att det stormade och regnade rejält, inget vidare väder att vara ute i men vid middagstid tog bilen och åkte till Orust Blommor;) Det är något visst att gå in i en blomsterbutik/handelsträdgård:) Förväntningarna är höga men det är ju lite lågsäsong nu så det var inget som jag direkt föll för i dag.
Får ge mig till tåls någon månad eller två till innan det blir full rulle på plantskolorna:)




Fick i alla fall köpt det vi var ute efter nämligen såjord:) Tänkte ju så mina fröer idag men insåg att såjorden var slut så det får vänta tills i morgon tror jag. Nu blir det strax middag och sedan ska vi slå oss ner i soffan för att se på Antikrundan som börjar idag:))

4 kommentarer:

  1. Jag gör mig ofta ärenden in till en blomsteraffär eller plantskola mitt i vintern bara för att få vistas mitt i ljuset och känna doften av jord och växter. Det räcker för att man ska få en påminnelse om att det finns en sorts liv trots kyla och mörker. Lycka till med frösådderna! Jag ser också fram mot antikrundan och en stickning...

    SvaraRadera
  2. Kul ändå med en utflykt, trots att det inte är så mycket växter på G ännu, men snart kommer primulorna!
    Såjord skall jag också inhandla så jag är redo när fröbeställningen kommer :) Har nog lite basilikafrö jag kan testa.
    Ha det bäst, kram ♥

    SvaraRadera
  3. Hoppas på bilder med fröna och hur du gör med belyssningen! Hur var det med varm och kall ljus för småplantorna...du vet säkert mera om det än jag gör...kanske får ett bra tips från dig ;o)
    Hälsningar,Karla.

    SvaraRadera
  4. Det är väll ingen rusning i dessa butiker än men det dröjer ju inte så lägne till innan de är fulla av folk//Britt

    SvaraRadera