tisdag 29 maj 2012

En aning svalare temperatur!

 Idag har det minsann inte varit till närmelsevis så varmt och soligt som den senaste tiden i övrigt:( ca 13 grader men det var ok det med, för nu kanske inte allt blommar över så fort:) Den här Aquilegia Clementine 'Salmon Rose' är en av mina favoritaklejor och man förstår varför den kallas för klematisakleja:)
 Äntligen har jag grävt upp en del av mina Camassialökar och flyttat:) Ja, jag grävde upp dem för ett antal veckor sedan men det är roligt att nu se att de för det första gillade flytten och att de nu blommar:)
 Den här skönheten vet jag att många betraktar som ett ogräs men jag tycker att den är underbar:) Kolla bara vilket underbart mönster i svart och grönt:) Centaurea montana (Bergsklint) är namnet, om du klickar upp bilden så ser du mönstret ännu tydligare:)

3 kommentarer:

  1. Otroligt fin akleja! Den skulle jag gärna köpa frön från. Har du sått den själv?
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja faktiskt så köpte jag frö från Impekta tror jag att det var för många år sedan:)

      Radera
  2. Jag är så trött på bergsklinten min bara blir större och större. Hade tänkt att ta bort en heldel av den i år men jag hann inte med. Får bli nästa år//Britt

    SvaraRadera