fredag 13 juli 2012

Röda stjälkar!

 Efter allt regnande är ju hostorna otroligt stora och fina i år, har man lyckats att hålla sniglarna borta så kan de bli riktigt snygga som de här med sona mörkt gröna blad och purpurröda stjälkar:) Har satt 'Marashino Cherry' som en liten häck:) den är en sport /en avvikande växtdel) av 'Cherry Berry' som också har dessa röda vackra stjälkar men har grönt blad med gulvit mitt. Den räknas till storleken Medium - alltså 35-40 cm hög och den blir ca 90 cm i diameter. Perfekt att rama in en rabatt med en lite mindre hosta, beroende naturligtvis på hur stor rabatten är:) En del hostor kan ju bli upp till 140 cm höga och 3 meter i diameter då är det ju inte så bra om man planterat dem i en rabatt som är en meter bred:))

6 kommentarer:

  1. Monne, hur mycket jag än sedan tittar på din Hostabild ser jag inga snigelskador!!! Har du inte av dessa marodörer alls?/Anja

    SvaraRadera
  2. Jodå Anja tyvärr, men just de här har klarat sig förvånansvärt bra i år:)

    SvaraRadera
  3. Åkte förbi Alen i lördags på väg till en hönsmarknad på Tjörn. Var det ditt ställe? Hur som helst - läcker hosta!

    SvaraRadera
  4. Det måste det ha varit, synd att du inte tittade in:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tar dig på ordet och tittar förbi nästa gång ;)

      Radera
  5. snygg. hamnade på min vill ha lista. gillar när du skriver om dina hostor//Britt

    SvaraRadera