måndag 30 juli 2012

Trevligt besök!

 Idag fick jag besök av en bloggvän- Britt med bloggen http://brittstradgard.blogspot.se/ kom och hälsade på:) Tänkte försöka att se till att det såg något så när ut när hon kom så jag var ute tidigt för att plocka bort vissna dagliljeknoppar, det ser så himla mycket bättre ut bara det där vissna fula kommer bort:) När jag höll på med det blev jag så himla glad för jag upptäckte att den här dagliljan 'Wild Horses' som jag haft i fyra år ÄNTLIGEN blommade:)  Kul att jag fick se den i alla fall innan den hann att vissna:) Det var verkligen trevligt att träffa Britt irl och nu kommer det att bli ännu roligare att se vad hon skriver på sin blogg och att kommentera:) Tack för hostan jag fick också! Tänk vad roligt det är att träffa människan bakom en blogg det är lika spännande varje gång och tänk- hittills har jag aldrig blivit besviken av att få möta personen i fråga - utan alltid blivit så himla glad att få träffa likasinnade trevliga människor en stund:) Du är välkommen tillbaka Britt:)
När jag gick runt för att plocka dagliljeknoppar var jag också tvungen att fota 'Aljonuschka' en av mina underbara klematisar som blommar nu:) Det är många av klematisarna som inte gillar den här höga luftfuktigheten som vi har, utan de har börjat att bli lite bruna och en del har fått lite mjöldagg men både 'Aljonuschka' och 'Juuli' båda integrifolia, har blommat på som vanligt och det är jag väldigt glad för.

2 kommentarer:

  1. Visst är det precis som du beskriver. Grattis till fina blommor efter väntan.
    Minns så väl din 'Juuli', så stor och fin får min väldigt gärna bli. Min A. är tillräckligt stor, visar upp dem i dagens inlägg i min blogg!

    /Anette

    SvaraRadera
  2. Alltid trevligt med besök av bloggvänner!
    Har förstått att du är en inbiten och skicklig dagliljeodlare och "hästen" är verkligen speciell!
    Även vi har fått regn (sol igår, regn inatt, sol idag, perfekt!) Äntligen säger jag eftersom torkan hade slagit till igen. Vädret fördelar sig verkligen ojämnt i år!
    Hoppas du får sol framöver!
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera