fredag 28 september 2012

Nostalgi!

I morse började jag att röja och städa på kontoret, du milde vad vi lyckas att stöka till Göran och jag;) medan jag gick upp och ner för trappan mellan kontoret och köket med diverse saker, såg jag hur en solstråle letat sig in i vardagsrummet och efter mer än femtio år kom jag att tänka på den visa som jag lärde mig i söndagsskolan i Marstrand när jag var 3-4 år:) " Du lilla solsken som tittar in, igenom fönstret i stugan min. Jag ville vara en stråle klar, ett litet solsken för mor och far." Det fanns mer verser men de kommer jag inte ihåg:) Tänk - jag blev riktigt nostalgisk;)

2 kommentarer:

  1. Hej Monne!
    Jag förstår precis hur du menar! Även jag drabbas ibland av nostalgiska minnen när det gäller visor eller sagor som ofta triggats igång av någon bagatell!/Anja

    SvaraRadera
  2. Den där visan minns jag också1
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera