onsdag 28 november 2012

Julkänsla eller julkänsla - det är frågan!

 Man tror man kommer ihåg hur det var förr, men man glömmer fortare än man tror:) att det så ut så här den 28 november 2010 hade jag nästan förträngt:) Nu när jag ser bilden så minns jag att det till och med hade varit snö och kallt rätt länge till och med. Då hade man ju rätt lätt att få den rätta julkänslan att infinna sig:)
Om ni klickar upp bilderna så ser ni bättre att de är tagna från samma plats på samma motiv:)
 Förra året den 26 november såg det ut så här, det blåste halv storm och det var plusgrader även om det inte var speciellt varmt. Inte speciellt trevligt väder och absolut ingen julkänsla;(
Den 24 november i år såg det ut så här:) Lite bättre även om det regnade,  det är fortfarande regntunga skyar och plusgrader men det skall tydligen bli frostgrader och eventuellt snö till helgen så vem vet kanske ser det snart ut som det gjorde 2010 och då kanske även den där julkänslan infinner sig, annars får man göra så gott man kan genom att inte titta ut genom fönstren utan mysa inne med levande ljus och julpynt:)

2 kommentarer:

  1. Upptäckte det samma när jag tittade på de kransbilder jag tog det året. Det var kallt som bara den. Vackert att titta på iallafall.
    Allt gott
    Annika

    SvaraRadera
  2. ja nu är det vinter, tittade ut för några minuter sen det snöar horisontellt.
    ungarna jublar, mormor gnyr, jag gillar det vita, stämning
    hoppas det får ligga kvar.
    lev väl
    ann-christine
    http://ann-christineb.blogspot.se/

    SvaraRadera