fredag 23 november 2012

Nu så!!!!!

 Jaha, så var det fredag igen;) Du milde vad veckorna går fort!
 I går fick vi hem ett lass 0-18 till att fylla igen groparna på vägen in till gården - äntligen fick vi (göran;)) tummen ur och ringde efter ett lass. Det har nästan varit förenat med livsfara, i alla fall för bilen att köra där:) riktigt stora djupa hålor har det varit till allas förtvivlan utom för vårt lilla barnbarn som ÄLSKAR att hoppa i pölarna när det regnat och det har det ju mer eller mindre gjort sedan i juni (lite överdrivet;)) Men nu så!!!!!!!!!
 Här har de värsta djuphålorna lagts igen och nu ska det bli riktigt trevligt att köra här igen;)
 Som ni ser är det en del kvar, det är kanske svårt att se men de är stora hålor.  Hade det inte varit så in i vassen dyrt så hade jag nog velat asfaltera hela vägen in till gården, kanske vinner man på triss en vacker dag;)
När jag gick förbi tibasten (Daphne mezereum) på väg in igen såg jag att det är mängder av knoppar som faktiskt ser ut att kunna slå ut snart, hoppas inte att frosten tar dem om det blir någon.

3 kommentarer:

  1. Tibast som blommar snart, oj!!!
    Ha en underbar helg!!

    SvaraRadera
  2. Jo det sägs ju så plötsligt händer det... men jag har kommit på att man måste köpa en lott för att vinna.
    Drömma kostar ju inget. Skönt att få gjort sådant som är tråkigt, man skjuter gärna på sådant.
    Här såg jag att snödropparna var på G.
    Ha en skön helg
    Annika

    SvaraRadera
  3. Teamwork kallas det för. ;-) Trevlig helg!

    SvaraRadera