lördag 19 januari 2013

Nya gardiner och tulpanlökar!

 Idag har det varit kallt, -10 grader så vi har eldat i brakaminen hela dagen:) framför braskaminen ligger detta fårskinn och jag lade märke till en kul sak när jag skulle lägga in mer ved förut, Bobo (katten) som från början inte ens vågade gå i närheten av detta håriga monster  har nu upptäckt att det är väldigt mysigt att ligga där framför den varma brasan och då kan man inte bara lägga sig ner direkt , nej man måste snurra ett par varv och sedan lägga sig ner detta upprepas också emellanåt under sovstunden och kolla vilken tillplattad virvel det blivit efter honom:))
Vi har också passat vår lille älskling Nicholas när hans mamma o pappa var på bio. Han har varit på ett strålande humör och sjungit och varit så rolig:) Nu har han gått hem igen och det känns lite tomt faktiskt.
När Nico och morfar var i källaren och såg på tv passade jag på att ta ner julens röd/vit-rutiga gardiner och hänga upp nya vårligare i köket:) Jag putsade bara fönstren på insidan men det blev så mycket ljusare och fräschare än innan:) Jag vet att det är flera månaders vinter kvar ännu men det känns mycket bättre när nya gardiner hängs upp:)
Måste bara berätta att i förrgår när vi kom hem från sjukhuset stod det en stor påse med tulpanlökar utanför dörren:) Tack snälla rara Lennart;) Jag blev så glad! Nu ska alla lökarna planteras i krukor så att jag kan plantera ner tulpaner lite överallt till våren:)

4 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  3. Ser av förra inlägget att ni haft en riktigt tuff tid och förstår att tulpanlökarna värmde! Det är inte lätt när den gamla generationen sakta försvinner in i dimmorna. Hoppas att helgen ändå blivit lugn och skön!

    SvaraRadera
  4. Tulpanlökar och vårgardiner måste kännas bra. Man behöver glada saker när det är tungt.

    SvaraRadera