torsdag 9 maj 2013

Det regnar!

 Det har hänt massor i trädgården på bara två dagar:) Inne i själva trädgården är det så gott som klart, ja rosor och lavendel ska klippas men jag har fortfarande inte hittat saxen:( Så här ser det ut nu på baksidan av huset i alla fall, fortsätter värmen så slår det mesta ut snabbt fast just nu vräker regnet ner det behövs men jag hoppas att det inte regnar i morgon för då kommer årets första besöksbuss.
 Från berget fotade jag denna bilden, ser ni de bruna Rhododendronplantorna;(
 Uppe på berget stod jag och fotade ner på nordvästsidan, ni kan ana huset till höger.
Även här stod jag på berget och fotade sydsidan. Ser ni Magnolia stellata som börjat att blomma till höger om mitt röda klätter"torn" 

4 kommentarer:

  1. Så spännande med första bussen redan. Här finns inget att se just nu ;) Måste verkligen få in mer vårblommande i min trädgård. Ha det gott/Fia.

    SvaraRadera
  2. Här finns inte mycket att se här heller Fia haha, men de är förvarnade så............

    SvaraRadera
  3. Hejsan

    Oj regn? Ja vi har haft svettigt varmt här i dag men ibland har det trots allt anats gråa moln men har aldrig blivit något av det.

    SvaraRadera
  4. Snacka om trädgårdsnördar;)))! Hehhee! Förra årets vår var en katastrof när det gällde bladväxter så som buskar och träd. Den 16 maj kom en busslass hit till mig och inte ett träd eller buske hade slagit ut och dammen hade pajat...
    Nåja. Det ser varje fall prydligt och fint ut i din trädgård! /Anja

    SvaraRadera