måndag 13 maj 2013

Hittade häcksaxen!

 Igår när dessa bilder togs var det jättefint väder, gick i t-shirt hela dagen:) Idag var det mulet och blåsigt och bara +8 grader och regnet har öst ner hela eftermiddagen och kvällen;( hittade min lilla uppladdningsbara häcksax, eller rättare sagr Göran hittade den:) Det var som jag misstänkte den låg precis framför näsan på mig:) Jag fick alltså börjat med lavendeln, den ser attans så död ut men jag hoppas ändå att den bryter nytt:)
 En glad överaskning var att Pieris 'Vally Vallentine' blommade, det har det aldrig gjort förut och vi har ändå haft den i flera år:) Gillade verkligen dessa blommorna:)
 Blommar gör också Corydalis nobilis (Sibirisk nunneört) men det var inte första gången:) Gillar verkligen den här läckra plantan.
Nu blommar också alla Primula veris, gullviva eller som bohuslänningen säger majnycklar:) Liljekonvaljerna, ni ser deras "spjut" i bakgrunden är också på gång:)

2 kommentarer:

  1. Hej Monica, lycka till med din Lavendel! Den kommer säkert!
    Jag hade den stora turen igår och hittade en stor Lavendel på en bya-kompost som hade överlevt vintern där :)
    Tror du jag blev glad?!
    Hälsningar
    Kathrin

    SvaraRadera
  2. Kan inte förstå att allt man letar efter ligger mitt framför ögonen , fast man tycker man letat ordentligt:)Så fint Pieris blommar, min lever en tynande tillvaro men den repade sig ifjol så jag hoppas den gör det i år också.
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera