söndag 5 maj 2013

Trädgårdsamatörernas Dag!

Dagen eller i varje fall förmiddagen och en del av eftermiddagen tillbringades på Nisses Växter där det var Trädgårdsamatörens Dag:) Vi har ett fint samarbete med dem och vi brukar stå och dela ut reklamblad om amatörerna och hjälpa till lite i plantskolan vilken är jätteroligt;) Vi (alla som visar upp medlemskort till STA) har också 20% på alla fleråriga växter:) Självklart fick det följa med oss lite växter hem, det går bara inte att INTE köpa något på en plantskola:) Vi köpte: Clematis vit. 'I am Lady Q', C. Atragenegr. 'Markham's Pink', C. (Patensgr.?) 'Temptation' den senare en NY Clematis som blir 1,5 meter:) Paeonia lactiflora ' Raspberry Sundae' , P. lact. 'Bartzella' och naturligtvis en Rhododendron:) Rh. taliense'Wolly Dane'
 På hemmafronten har nu vår alv fått komma ut på sin plats i "Sagolunden" 
Magnolia 'Merrill' slår snart ut sina vackra blommor:)

3 kommentarer:

  1. Hmm, man kan inte hinna med allt såhär under trädgårdssäsong ;-) Men du verkade hitta några riktiga gobitar!
    Jag försöker få ner allt som står i kruka sedan i höstas, eller ännu längre i backen... det går sådär, men jag försöker att bara handla lättplacerade saker så länge. Det kommer nog gå sådär ;-) Men den där Lady Q köpte jag där förra året, undrar var jag planterade den..?

    SvaraRadera
  2. ÅÅ vilka fina inköp ni gjort!!Jag gillar verkligen din alv, den är så fin där den står.
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  3. Nydelig Magnolia Merrill. Min busk står på lignende knuppstadie nå, mens treet mitt står i full knupp/blomst nå! Du er hjertelig velkommen til å stikke innom min blogg corneliasvrden.wordpress.com og ta en titt på min Merrill! Du har så nydelig portal hos deg...hva har du plantet i den? Hilsen Christin fra Østfold i Norge.

    SvaraRadera