tisdag 11 juni 2013

Dagarna går i en rasande fart!

 Idag har jag varit på kurs hos Linda igen :) Denna gång var det röd lera vi använde, en ny erfarenhet för mig men en trevlig sådan:) Ska bli urkul att se hur det färdiga resultatet blir:) Här hemma hade den här skönheten slagit ut- en Quad hybrid, en pion som vi köpte av Herman Krupke för några år sedan och blommade för första gången i år:)
 Kameleontbusken (Actinidia kolomikta) är underbar i valvet in till  nordvästra delen av trädgården, ser ut som om någon skvätt vit och rosa färg på bladen:) De små vita prickarna är dock blomblad från häggmispeln strax bakom/ovanför som tappat sina blomblad:)
Även Iris setosa (Tuviris) har nu slagit ut i all sin prakt:) Den här är bara ca 30 cm hög i stenpartiet:) Dagarna går i en rasande fart och jag hinner inte med att vare sig blogga eller kommentera andras bloggar:( men jag njuter i fullaste drag av allt ute i trädgården och allt annat som händer (och det är mycket nu:)) Snart lugnar det nog ner sig lite och jag kan få lite mer tid över för datorn och alla bloggar:) 

2 kommentarer:

  1. Jösses vilken fin pion! Och vilka fina grejer du har gjort hos Linda! Önskar jag hade den konstnärliga talangen!

    SvaraRadera
  2. Hej Monne!
    Sa du inte att du skulle ta det lugnt?;)? Ja visst är det härligt nu. Rätt som det är regnar det en dag och då får vi tid att sitta en stund vid datorn - typ -tror jag...kanske;)))!/Anja

    SvaraRadera