måndag 1 juli 2013

Tre nya fönster!

 Nu blommar eldkaprifolen (Lonicera x brownii 'Dropmore Scarlet) synd att den är doftlös, men den vilda kaprifolen finns i närheten så jag få doften ändå:))
 Som orangeröda små strutar ser de ut blommorna.

Den här pionen ser ut som en gräddbakelse tycker jag, Paeonia lactiflora 'Coronne D'or' heter den och tyvärr har regnet slagit ner den en hel del:( Det har dock rest sig lite:) 
Nu har jag tre nya fina fönster i köket:)) Mycket kablar och dosor är fixade och sedan ska elen dras om, både snickare och elektriker återkommer i morgon:)) 

4 kommentarer:

  1. Hade hoppats få se bilder på de nya fönstren - men det kanske kommer?
    Ha det gott!/Laila
    PS Skicka gärna hit lite av det där regnet som ni får titt som oftast!

    SvaraRadera
  2. Laila: Bilder på köket kommer :) Om jag bara kunde skicka lite regn till er så skulle jag gjort det, tro mig!

    SvaraRadera
  3. Härligt med nytt kök och nya fönster.//Britt

    SvaraRadera
  4. Just den pionen har jag gott om, ungefär 15 stycken. Varför då, den historien kan jag berätta på bloggen.
    Boken jag läser nu heter "Gengångare". Lagom kvar för morgondagen, men helst sparas boken till torsdag för då blir det regn.
    /Anette

    SvaraRadera