onsdag 2 oktober 2013

Klart!

I tisdags kom Hasse (vår snickare) och satte upp sista listen, den runt valvet som fick specialbeställas från ett snickeri. Så här såg det ut innan.........
 .......och så här ser det ut nu när listen är på plats och målad:) Så nu är det helt klart, ingenting som ska göras sedan utan det är verkligen KLART:) 
Upptäckte att Schisandran hade en massa bär för första gången och de var jag ju tvungen att plocka in, du milde vad sura:( det var så tårna krullade sig men de ska ju vara så otroligt nyttiga så jag får väl försöka att pilla i mig några om dagen i alla fall:) Läs här om dem. http://www.naturmedel.org/sidor/schisadd.html
Tack för alla snälla och trösterika ord i min sorg och saknad efter Bobo, det känns lite bättre i dag och jag vet ju som sagt att vi gjorde det rätta.
 Som ni säkert ser har jag ändrat lite på bloggen också, bokharabindan finns ju inte längre så jag tyckte att det var roligare med en bild från "Sagolunden" även fotot på mig blev utbytt till ett som är mer likt mig som jag ser ut nu:) Hoppas inte att jag skrämmer iväg er nu när ni ser hur jag verkligen ser ut:)

8 kommentarer:

  1. Visst är det skönt att få klart, när man renoverar. Sedan behöver man bara njuta. Vi lät måla huset på utsidan och det är så skönt att slippa reta sig på ett "måste ta itu med".

    Så vacker sagolunden är med stenarna och den väl avvägda mängden växter. Jag är så förtjust i variationen på bladens färg och form.

    SvaraRadera
  2. Härligt när det blir färdigt, en skön känsla infinner sig. Tråkigt med katten, trots att han var gammal. Kanske blir det någon ny istället?
    Ha det gott
    Birgitta

    SvaraRadera
  3. PS! Gillar dina nya bilder, både på dig och trädgården.

    SvaraRadera
  4. Å så fin bilden på sagolunden är.Och lika fin är bilden på dej.Kram.

    SvaraRadera
  5. Hallå där :) Jag inser att det var längesedan jag besökte mina bloggvänner, för när jag skulle titta hur ditt nya kök blev, så fick jag scrollla och scrolla och byta sidan, bytte sida igen.... :) Så jag har läst att köket är klart - så himla fint! Att det växer och frodas i din trädgård, den ena växten finare än den andra, att du plockat svamp - det har jag inte heller gjort! Trädgårdsföreläsningar, bokmässa etc. Vad mycket roligt och trevligt du har för dig :) Mindre trevligt med din kära katt..... och jag tänkte på vår gammelkatt som nog är i samma ålder men ser ut att må bra, men tänk när vår dag kommer......
    Du är så duktig på att blogga, lite varje dag och ger mig inspiration och lust till att "fånga vardagen" igen, tappade bort mig ett tag men vill nu komma igång igen :) Tack för inspiration, ha det bäst, kram ♥

    SvaraRadera
  6. Ny profilbild och ny header - snyggt, Monne!

    SvaraRadera
  7. Härligt att fått allt klart nu med köket!!!Den är så vacker din sagolund och damen ifråga är vacker både på bild och i verkligheten med sitt stora hjärta.
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera