fredag 15 november 2013

Rensar och förväller!

 Idag har det varit en helt underbar dag, vid halv tio kom en kompis och hämtade mig. Vi åkte till Bredfjället i Ljungkile för att plocka svamp;) Det var så vackert med den intensivt gröna mossan mot de mörka stammarna och vi njöt båda två av dofterna och den fina naturen även om den bitvis var riktigt vidrig eftersom de varit i farten med skogsmaskiner och fördärvat så in i vassen tyckte jag:(
 Det fanns i alla fall en hel del trattkantareller fortfarande och även vanliga gula kvar. Några riktiga praktexemplar av blek taggsvamp hittade jag också :) Fick ihop av gula och taggsvamp nästan 1 liter:)
Lite mer var det av trattisarna, fick ihop 2.7 liter:) Kaffet och den medhavda lunchen smakade underbart när vi kom tillbaka till bilen:) Nu håller jag på att rensa och förvälla skörden. Man känner sig rik när man har en massa svamp i frysen:)

2 kommentarer:

  1. Svamp...?? Nu blir jag avis. Jag var också i skogen och kom hem med en kasse kottar.
    Ha en skön helg
    Annika

    SvaraRadera
  2. Det där såg ju trevligt ut! Får gå ut i skogen i morgon och kolla. Tack för idag, ni tar så himla mycket ansvar!

    SvaraRadera