torsdag 13 februari 2014

Får fixa till den själv!

 Den här lampan har G fått efter sin far, efter att ha skurat bort lager av cigarettrök och damm visade sig den vara vackert rosa/vit:) Det var så länge sedan jag såg den ursprungliga färgen att jag hade glömt:) Lampskärmen var ju inte lika lätt att få ren så den fick bli avskalad inpå ställningen och undanställd. Eftersom jag inte kunde hitta en ny passande skärm till den då det ju nästan inte går att få tag i lösa lampskärmar nu mera:( så har jag u bestämt mig för att försöka att klä om den gamla:) 
Det är ju trots allt den som passar bäst till:) Att hitta tyg och annat som ska till är inte lätt men jag ska försöka. Den är ju från USA och 50-talet så jag vill ju inte modernisera den för mycket. Hoppas nu att jag kan få till den snyggt för det hade varit så roligt. Kändes nästan som om svärfar tycker likadant för jag bestämde mig för att fixa till skärmen i förrgår och idag är det på dagen 3 år sedan han gick bort. Ni ska få se resultatet sedan när den är klar OM den blir klar:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar