söndag 27 april 2014

Tre olika vitsippor!

 Har inte skrivit på några dagar eftersom jag har åkt på ytterligare en luftrörskatarr :( den senaste var ju i januari, har mer eller mindre legat pall i sängen eller i soffan, lite feber har jag också så det är verkligen synd om mig ;) Nåväl idag känns det lite bättre så jag tog en liten runda i trädgården. Nu har Anemone nemorosa 'Robinsoniana' slagit ut:) fick förra året ett paket på posten från en trädgårdsvän, det innehöll en massa rotbitar av olika namnsorter av vitsippor:)
 Detta är Anemone nemorosa 'Virescens'
Anemone nemorosa 'Green Fingers' de "gröna fingrarna" i mitten av blomman har inte framträtt ännu men det kommer nog snart:) Tack Berit för dessa godbitar! Nu ska jag nog lägga mig en stund på soffan och vila.

4 kommentarer:

  1. ÅÅ så kul att de överlevt och blommar för dig!!!Krya på dig!!
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  2. Visst är det kul med variation? Den där i mitten, 'Virescens' har jag som liknar din väldigt mycke' men den heter 'Olofstorp'.
    Ha det gott Monne. /Anja

    SvaraRadera
  3. Söta sippor! Tänk att de finns så stor variation, nästan inga gränser och ändå ser man att en sippa är en sippa.
    Allt gott
    /Anette

    SvaraRadera
  4. Tack för rönnspireainfo! Jag har googlat och hittat många bilder som överensstämmer med min buske. Ska tänka över placeringen med tanke på rotskotten.

    Kramen
    /Anette

    SvaraRadera