torsdag 8 maj 2014

Älskade lönnar!

 Blev nästan rädd att det snöade när jag tittade ut genom fönstret och så vita flingor blanda sig i regnet men det var som tur var bara bigarråträdet som släppte sina blomblad:) Under ett litet uppehåll i regnet gick jag en tur med kameran som vanligt.
 Jag gillar verkligen våra små dvärglönnar :) Ska nog köpa på mig några fler så fort jag hittat några bra platser:) Detta är Acer palmatum 'Kotohime' kanske inte något för de högre växtzonerna men här i zon 1-2 fungerar den fint. Den kan dock frysa ner lite granna men kommer alltid igen:)
 Acer palmatum 'Orange Dream' 
 Acer palmatum 'Tsumagaki'
Acer palmatum 'Murasaki Kiyohime' en uppstammad som jag köpte  hos Hachmann när vi var i Tyskland senast .
 Sist men absolut inte minst Acer palmatum 'Dissectum Garnet' den absolut första vi köpte och som jag trodde var död året efter planteringen. Göran ville vänta och se men jag var ÖVERTYGAD om att den var död så jag ville ha bort den. Göran grävde då ner den här och han hade rätt, den var inte död:) Ni kan ju bara ana hur mycket jag "fått äta upp" denna incident genom åren:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar