fredag 9 maj 2014

Strumpor men inga skor!

 Har en rabatt i österläge, vid yttertrappan som vi kallar för "Lilla Japan" eftersom vi har lite av den stilen där:) Där har vi en hel del Hostor bland annat och det är mest small eller medium i storlek. Nu kommer de en efter en och det är så härligt att se dem veckla ut sin blad mer och mer för varje dag:) Detta är 'Little Wonder' som är i storleken small dvs. ca 15-25 cm höga. 
 Nästa är också small och heter 'Twist of Lime'
 Den här är Small-Medium (25-30 cm) och heter 'Cherry Tart'
 Den här delade jag i höstas och har nu ca 10 krukor av den som  kommer att gå åt som smör i solsken då "alla" vill ha den:) Det är 'St. Elmos Fire' och den är Medium ( 35-45 cm) Detta är nog min favorit med sina röda "strumpor" och nästan limefärgade blad så här på våren för att senare under säsongen bli gröna
'Red Cadet' är Small-Medium och som ni ser har även den här röda "strumpor" - Me Like :)

3 kommentarer:

  1. Ja de är ena pigga rackare i år de där hostorna. Jag har lite svårt att njuta dem för jag oroar mig mer för om det kommer en frostknäpp nu så… men mina har iofs redan fått frostknäpp så dina är betydligt finare och grönare

    SvaraRadera
  2. Vilken vacker japanhörna ni har! Härliga hostor du visar!
    Den jag fick från dig har precis satt fart och visar upp struten med det första bladet! Är så glad för den!
    Kram M

    SvaraRadera