torsdag 19 juni 2014

Tiden rusar iväg!

Fattar inte att det är midsommarafton i morgon, tiden bara rusar iväg.  Vi ska fira tillsammans med dottern o hennes familj genom att gå ner till Kilsnäs och midsommarfirandet där:) Efteråt ska vi sitta på vår altan o äta o dricka gott:) Är glad att vi har vår altan under tak för man vet aldrig med vädret, det är trevligt där ute nu med bl.a denna Clematis 'Madame Julia Corevonne' som blommar både på ut och insidan:)
 En C. viticella som jag älskar:)
 Även min Nerium Oliander har börjat att blomma.
 I andra hörnet står Zedraken (Melia azedarach) och är riktigt fin i år. Den övervintras frostfritt i gamla garaget.
 Så här ser blommorna ut som doftar liljekonvalj:)
I dag tog jag in en stor bukett av pioner igen, det är 'White Wings' som hade lagt flera av sina stänglar i rabatten som jag klippte av och satte i vasen, en kvist av 'Couronne d'Or' fick också plats. Ska nog ha vasen på middagsbordet i morgon :)

3 kommentarer:

  1. Vilken pionbukett!!!
    Helt avis blir jag.
    Jag vet nog ingen som har så många olika växter som du.
    Ha en skön midsommar.,
    Annika

    SvaraRadera
  2. Vilka läckra bilder du visar Monne!
    Önskar dig en riktigt MYSIG OCH TREVLIG MIDSOMMAR! /Anja

    SvaraRadera
  3. Julia är jag också förtjust i men här har hon inte kommit så långt som hos er. Hoppas ni får en skön och rolig midsommar.
    Ha det gott
    Birgitta

    SvaraRadera