lördag 20 september 2014

Sticklingar!

Det ska tydligen enligt SMHI bli lite kallare och sämre väder nu i veckan som kommer men ännu har vi soliga och underbara dagar :) För ca 3 veckor sedan stammade jag äntligen upp vår Acer palmatum 'Dissectum Garnet' som, nästan helt tagit över rabatten runt omkring där den står. Nu ser den riktigt snygg ut tycker jag och de andra buskarna runt omkring kan få en chans att utvecklas:) Eftersom det var en hel del grenar som sågades bort ville jag försöka att "sticka" några för att se om det gick - Det gjorde det!! Nu har jag 8 st fina små rotade sticklingar som ska få bo i garaget i vinter:) Blev så inspirerad av framgången att jag tog ännu mer sticklingar idag på lite olika buskar som blomsterkornell, perukbuske, sommarbuddleja, olika hortensior, dvärgalm och en annan liten söt  dvärglönn som heter 'Kotohime' :) Göran tog en hel del på Rhododendron så nu börjar det "fyllas på" i sticklingsrummet:)

4 kommentarer:

  1. Vilken lycka!!!
    Sticklingsrummet låter väldigt lyxigt.
    Det skulle man ha ett.
    Allt gott
    Annika

    SvaraRadera
  2. Underbart! Jag vill också ha en gammal ladugård som man får plats med `allt´ i <3
    Ha´t himla gôrgôtt
    Nina

    SvaraRadera
  3. Ett sånt helt fantastiskt litet träd du gjorde! Underbart vackert blev det. Älskar dessa små fina japanska lönnar.
    Ha det gott!
    Törnrosa

    SvaraRadera
  4. Det är en sån lycka när det lyckas!
    /Lillianna

    SvaraRadera