måndag 1 december 2014

"I Juletid" i år igen :)

I lördags var jag i Marstrand för att tillsammans med min moster än en gång få se och höra på "I Juletid" Det är för mig tredje året som hon bjuder mig på denna fantastiskt musikaliska tillställning:) Det är Magnus Johansson och Marcos Ubeda som varje år drar ut på Sveriges största julturnè, varje år med en ny gästartist och i år var det Elisa Lindströms tur att vara med. Ja, turen var nog egentligen på vår sida för du milde vilken röst hon har tjejen! Lokala körer engageras också och "vår" kör kallade sig för Marstrandskören. Klockan 14.00 började föreställningen i kyrkan men innan dess åkte vi över med färjan för att titta lite i butikerna (sommarbutiker mest) som dagen till ära hade extra öppet:) 
 Här sitter en ålekråka (storskarv) och putsar sig på en kobbe i farleden. Tänker alltid på min morfar som jagade mycket sjöfågel när jag ser dessa fåglar. Han fick åka långt ut i havsbandet med sin båt för att kunna träffa på dem, han hade nog tyckt det var underligt att se dem så nära land o befolkning nu:)
 Det var råkallt och bitande i vinden utomhus men inne i kyrkan blev det alldeles varmt, både alla människor men framför allt av stämmningen och Elisas ljuvliga stämma. Kolla in klänningen, den var sagolikt vacker.
 Spela trumpet kunde hon också:)
 Efter att ha lyssnat på både kören, Magnus Johansson och Marcos Ubeda var det dags för Elisa att komma in på scen igen. Denna gången i en annan outfit:) Som vanligt är man alldeles tagen av känslor när man går där ifrån för all vacker stämsång, solosånger, pianomusik och fantastiska trumpetsolon i en kyrka med fin akustik är mäktigt!
 När vi efter ca två timmar klev ut ur kyrkan hade skymningen sänkt sig och alla lyktor och ljusslingor gjorde att man verkligen fick julkänslor:) 
På färjan tillbaka till Koön och efter en kopp kaffe hos min moster blev det hemfärd. 
Det här inlägget gjorde jag i går men efter att ha "tappat" det två gånger (datorn krånglade) struntade jag i det och gjorde ett nytt (det såg ni igår) Hoppas nu att detta ska gå att "sända" ;) 

2 kommentarer:

  1. Vilket mysigt sätt att komma i julstämning!

    /Lillianna

    SvaraRadera
  2. Visst är det fint att få komma i julstämning med hjälp av musik! ! /Anja

    SvaraRadera