måndag 15 december 2014

Stabila grejer!

 Med drygt 1 vecka kvar till jul ser det inte speciellt lovande ut för att vi ska få en vit jul:( För en stund sedan var det som om någon släckte ljuset (det lilla som är nu alltså) Det blev alldeles svart på himlen och träd o buskar vek sig i vinden som med stormens styrka tryckte på för att blåsa bort de sista av de löv som lyckats hålla sig kvar tills nu. Regnet fullkomligt piskade mot rutorna och jag var glad att jag inte var utomhus just då:) Det verkade som om moder natur blivit arg på något och fått ett raseriutbrott. Efter en liten stund  lugnade hon dock ner sig och återgick till att vara som vanligt :) Undrar varför hon blev så arg? Nu råder det i alla fall stiltje o uppehåll :) 
Satte mig en stund och titta i gamla fotoalbum, måste försöka att överföra alla bilder till något mer bestående för nästan alla bilder håller på att blekna o försvinna och det skulle vara mycket tragiskt om sådana här bilder försvann. En tid som aldrig kommer tillbaka men som man minns som om det var igår, tänk att det är 28 år sedan den här bilden togs. Det är 2-3 veckor kvar till jul och mina älsklingar äter kvällsmat:) Nu har de båda egna familjer och barn men de kommer alltid att vara mina små älsklingar:) 
Bordet har vi fortfarande kvar, bara ommålat några gånger sedan dess:) "ärvde" det av svärföräldrarna när de skildes och då hade de haft det i många år så detta bord är minst 40 år gammalt :) Stabila grejer som gjordes på den tiden:)

2 kommentarer:

  1. Riktigt busväder har det minsann varit de senaste dagarna. Kanske har Moder natur lite problem med obalans i systemen...
    Gott att få vara inomhus och inte behöva jobba utomhus. Fiskare skulle jag inte vilja vara.
    Härlig bild på älsklingarna. Så goa de ser ut.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  2. Skitväder skulle jag vilja säga rakt ut!
    Men det blir ju jul vad som än händer och sker. Bara vi får vara friska och krya.
    Ha det så bra du kan
    Annika

    SvaraRadera