tisdag 10 mars 2015

Nu blommar de :)

 Tyckte inte att det kändes skönt att vara i trädgården idag eftersom det blåste något våldsamt :( Pysslade om mina sticklingar från i höstas i stället :) En hel del av Hydrangea 'Kurenai' kommer så fint och blommar till o med:) Färgen ska vara röd/rosa men det kan bli lite olika nyanser så här i sticklingstadiet, samt att det artifisiella ljuset nog gör sitt till. Här i denna låda finns även två sticklingar av H.'Veerle' som jag fick i somras på ett trädgårdsbesök, båda två tog sig så bra och nu är det till o med knopp på den ena:)

Några sticklingar av fuchsia har det också blivit och fler är på G:) Nu känns det riktigt härligt att vara i stallet när det börjar fyllas på av sticklingar, och fuchsior o pelargoner blommar runt omkring mig :)

2 kommentarer:

  1. Så härligt att ha ett stall att hålla till i! Bättre med sticklingar n hästar om du frågar mig!
    Allt gott!
    Laila

    SvaraRadera
  2. Förstår att du trivs i stallet. En riktig godisbutik om du frågar mig.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera