fredag 6 mars 2015

Sol eller skugga?

 Det kändes verkligen som en riktig vårdag idag, solen strålade och fåglarna kvittrade som galningar i träden:) Göran gick med röjsågen och fick bort en massa som han pratat om i flera år (gamla halvdöda enbuskar bl.a.) Jag gjorde färdigt i "päronrabatten" :) Det känns i kroppen nu så det var tur att jag inte fortsatte i nästa rabatt men det var nära :)

 Vårlökarna börjar att titta upp lite här o var nu och nu när allt gammalt och dött är bortstädat ser man dem:) 
 Det är fortfarande inte överallt som solen kommer åt ännu som ni ser men det känns underbart att jag kan välja sol eller skugga, gissa vad jag valde? 
 Jag gick en runda med kameran och såg att vintergäcken slagit ut, den är lite sen hos oss eftersom jag, mitt nöt planterade den på ett mörkt ställe :) 
 Till min stora glädje kommer även i år pionen 'Buckeye Bell' det är alltså fjärde plantan som jag försöker med (Skrivit om detta dilemma i ett tidigare inlägg) men som sagt den har äntligen bestämt sig för att den vill bo hos oss ändå :)
Även bondpionen P. Multabilis Plena kommer med riktigt kraftiga knoppar:) Alla pioner för övrigt är på G och det känns förhoppningsfullt :) Kanske kan jag i år få njuta av stora pionbuketter, förra året blev en besvikelse på grund av torkan. 

4 kommentarer:

  1. Även jag var nära att förta mig idag. Lätt hänt när man kommer igång! Härligt med allt som knoppas, så här års gläds man åt minsta lilla livstecken!
    Allt gott!
    Laila

    SvaraRadera
  2. Låter som en underbar dag, att jobba så. Den tiden kommer hit snart. Har spanat lyckosamt efter pionknoppar. 'Buckeye Belle' trivs här men just den är ännu snötäckt.
    /Anette

    SvaraRadera
  3. Visst är det en härlig känsla när rabatter är städade och det kommer upp smått och gott och själva livet leker igen! Tänk om vi faktiskt får en supertidig vår igen utan bakslag?

    /Anja

    SvaraRadera
  4. Här är vintergäcken förbi. Jag har inte städat rabatterna ännu har ju lite annat för mig just nu.
    Många rabatter du har och det lär väl bli fler eller?
    Allt gott
    Annika

    SvaraRadera