fredag 20 mars 2015

Vårdagjämning!

 I dag är det vårdagjämning och det har vi firat genom att städa i trädgårdens största rabatt :) Så här såg det ut när vi började ....
 ......... och så här ser det ut nu :) Det är som sagt en stor o bred rabatt så det ligger lite trampstenar kors o tvärs för att underlätta rensandet.
 Den smalnar av bort åt häggmisplarna men den är fortfarande rätt bred. Nu är det värsta borta och nu ska det på en hel del jord här också eftersom jordnivån sjunkit en hel del.
 Annars har jag njutit av snödropparna............
 ......... och nunneörten som poppar upp lite här o var :) Här är den vita (den är gulvit innan den slår ut helt)....
..... och här är en röd, det är frösådda så några namn har jag inte :) Nu ska vi fortsätta att fira vårdagjämningen genom att äta kräftor med lite vin till. Ha en trevlig fredagskväll alla!

7 kommentarer:

  1. Adekvat sätt att fira vårdagjämningen! Här gick större delen av dagen till färd till stan och besök hos min tandhygienist och bär jag kom hem så snöade det...
    Allt gott!
    Laila

    SvaraRadera
  2. Wow! Snyggt och prydligt! Vilken lycka att ha någon att fördela arbetet med och intresset för den delen. Det är nog det jag är mest avundsjuk av allt inom trädgård: Att vara två om att dela trädgårdspassionen med!
    Du skrev i min blogg att trädgården kan vara även en mardröm ibland. Det stämmer. Har något gått åt skogen som måste renoveras och man inte har någon hemma som vill åtgärda det så måste man börja kika om det finns någon annan som kan hjälpa...om inte. Mardrömmen är ett faktum.
    /Anja

    SvaraRadera
  3. Wow! Snyggt och prydligt! Vilken lycka att ha någon att fördela arbetet med och intresset för den delen. Det är nog det jag är mest avundsjuk av allt inom trädgård: Att vara två om att dela trädgårdspassionen med!
    Du skrev i min blogg att trädgården kan vara även en mardröm ibland. Det stämmer. Har något gått åt skogen som måste renoveras och man inte har någon hemma som vill åtgärda det så måste man börja kika om det finns någon annan som kan hjälpa...om inte. Mardrömmen är ett faktum.
    /Anja

    SvaraRadera
  4. Åh, vad fint och duktigt jobbat - ser fint ut!!! Här fick vi så mycket snö inatt att jag slipper rabattstädandet några dagar! ;) Ha en fin helg! :) Mia

    SvaraRadera
  5. Skönt att ha den största rabatten gjord! Nunneörterna ursöta. Håller de färgerna eller blandar de sig med varandra!
    Fin söndag till dig.
    Anette

    SvaraRadera
    Svar
    1. De vita verkar vara de som är mest "rena" de korsar sig säkert med varandra de andra men det gör inget för de är så vackra :)

      Radera
    2. Det ser härligt ut Monne! Hos oss var det -7.4 i natt men det gick att jobba ute idag, vi släpade stockar så vi blev varma:-) Jag har för mig att den vita är Corydalis malkensis, den har jag i alla fall fått av dig.

      Radera