lördag 25 juli 2015

Marstarndstripp :)

 I onsdags åkte vi, dottern, barnbarnet o jag till Marstrand. Vi skulle hälsa på min lilla moster för det var ett tag sedan vi sågs:) Efter fika hos henne på koön tog vi färjan över till Marstrand, vi hade en sagolik tur med vädret för det blev ett strålande solsken och riktigt varmt:) Stadsparken var så fin med samstämda färger:)

 Här har Gun (min moster) satt sig på en av bänkarna i väntan på att Nicholas skulle leka klart på den fina lekplatsen som gjorts i ordning här.

Här har Gun (min moster) satt sig på en av bänkarna i väntan på att Nicholas skulle leka färdigt på den fina lekplatsen som gjorts i ordning här. Det blev lite varmt i solen men det var härligt :)        
 
Barnfamiljer satt i skuggan under träden och en del hade till o med engångsgrillar med sig och grillade korv medan barnen lekte för fullt  bland både piratskepp o gungor :) 
I dag har det varit rakt motsatt väder, regn och kallt. Med bara tolv-tretton grader ute var det skönt att tända i braskaminen för att jaga ut den fuktiga o kalla inomhustemperaturen som det alltid blir när värmen är avstängd i huset. Ha en fortsatt trevlig helg!

5 kommentarer:

  1. Javisst är det tvära kast i vädret. Idag är en sådan dag då man skulle kunna lika gärna stanna under täcket och läsa en bra bok.
    Så bra ändå att du fick lite "semester"! Det infinner sig alltid en känsla av semester när man åker till havsbandet eller på öarna.

    Ha det gott i gråvädret!
    /Anja

    SvaraRadera
  2. Sett Marstrand på långt avstånd, det var 2011 när vi var på Tjörn senast. Tur med vädret ser jag!
    Solen försvann strax efter lunch, sedan blev det kallare och nu regnar det, igen.
    Kakelugnen sprakar, onormalt för juli.
    /Anette

    SvaraRadera
  3. Låter trevligt! Kom hem från några dagars utflykt igår, kall och ruggigt, tände också braskaminen mitt i sommaren och genast kändes det lite hemtrevligare i regnet.
    Ha det så gott
    Anette

    SvaraRadera
  4. Ohh Marstrand! Det var längesedan jag var där. Var och seglade där när jag var ung och minns mest att allt var så dyrt men vackert.
    Ja och så blev jag sjösjuk. Snyggt för en seglare eller hur?
    Allt gott
    Annika

    SvaraRadera
  5. Härligt med sådana utflykter som blir lyckade. Själv är jag hemma och tvättar, orkar inget annat och vädret inbjuder inte heller till mycket, bara regn. Ha det gott, Kerstin

    SvaraRadera