lördag 8 augusti 2015

När namnen får bestämma :)

Hittade på en liten saga där namnen på några av de dagliljor som blommar nu får bestämma vad den handlar om :)

 Där nordanvindens dansare ('North Wind Dancer')håller till finns det stigar där den...........
......... grå häxan ('Grey Witch') med beslutsamma steg vandrar för att komma till platsen där de åtråvärda finns. Med sin ..........
......... häxstav ('Witch's Stick') i hösta hugg närmar hon sig platsen där hon ska börja leta.
Först måste hon dock ta sig förbi det fruktade dalmonstret ('Valley Monster')
Då får hon plötsligt se hur dammet ryker på vägen och en kyckling på flykt ('Chicken On The Run') får henne att...........
.......... le, ja ett riktigt stort leende faktiskt ('Big Smile').
Äntligen är hon framme och hon ser till sin stora glädje målet för sin färd, röda rubiner! ('Siloam Red Ruby'). Lycklig som bara häxor kan bli av ädelstenar känner hon att allt är underbart................
........... ja nästan himelskt ('Almost Heaven')
Knäppt? Ja jag är lite knäpp men jag hade kul under tiden jag skrev :)

4 kommentarer:

  1. Härligt inlägg, precis i min smak och vilka personlighet jag fick träffa på vägen. 'Grey Witch' min favorit.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Kjekt med litt fantasi og en historie! Nydelige dagliljer er det også! Klem Anne-Kristin

    SvaraRadera
  3. Uj,uj! Så himla vackert Monne.

    Ha det! /Anja

    SvaraRadera