söndag 12 juni 2016

Irisbilder + en pion :)

 Nu gäller det att passa på att fotografera så fort blommorna slår ut, i denna hetta o extrema torka blommar de över jättefort. Detta är en fådd Iris sibirica 'Countess Cathlyn' väldigt vacker och en glad överraskning då jag inte sett den blomma förut :)
 Iris sibirica 'Humors of Whiskey' har jag däremot sett förr men nu börjar det bli en liten rugge :)
 Ytterligare en ny för mig Iris sibirica 'Dawn Waltz', lite för soligt för att färgen ska bli bra men men...

Måste ju visa en pion också :) 'Show Girl' en luktpion som jag är mycket förtjust i.
I morgon är det en ny vecka och veckan med stort V för oss trädgårdsamatörer. Det är nu till fredag som riksmötet drar igång, ska bli vansinnigt roligt:) Så många av medlemmarna har jobbat så mycket, så länge för att vi andra ska få det så trevligt som möjligt i dessa tre dagar som mötet varar :) Hoppas bara att det kommer lite regn till alla stackars törstande växter innan fredag :)

4 kommentarer:

  1. Tjusiga saker du har i trädgården.
    Den mörka i ditt förra inlägg liknar mina 'Buckeye Belle'.
    Låter som om ni har en fin vecka framför er.
    Anette

    SvaraRadera
  2. Visst skall det bli en rolig helg. Fixar i trädgården mer eller mindre varje dag. Tur att den är liten.
    Fina irisar du visar. Här har jag bara två kvar. Båda från stolleprovet för några år sedan.
    Ha det gott - vi ses på fredag gissar jag...
    Birgitta

    SvaraRadera
  3. Härliga irisar! Trevligt att de börjar bli lite större! Och det var roligt att höra att Birgitta har två kvar från Stolleprovet:-)/Lotta

    SvaraRadera