torsdag 4 augusti 2016

Vädret kan inte bestämma sig.............

....... solen skiner samtidigt som regnet öser ner. Det blir ett nästan onaturligt ljus ute, underligt men vackert på samma gång. Har ingen lust att varken rensa ogräs eller annat när det är plaskblött över allt.
 Det skulle behövas att få bort både överblommade dagliljor, hostablommor och annat men det får bli en annan dag när det är uppehåll hela dagen. Den senaste tiden har det varit rejäla regnskurar var o varannan dag vilket är så himla trist för det skulle även behövts att klippa både häckar och frisera träd nu i JAS-tider :)
Fördelen med regnet är att det blir svamp i skogen. Jag har också passat på att göra i ordning lådor med "loppor" inför helgens loppmarknad så jag känner mig ganska nöjd med dagens "arbete" ändå :)

4 kommentarer:

  1. Men jisses så bra det växer! Även ogräset förstås 8-)
    Ha´t himla gôrgôtt mellan skurarna

    SvaraRadera
  2. Alltid för det något gott med sig :) Jag välkomnar regnskurarna för jag har mängder av bilder jag behöver ta hand om. Men visst blir det ett underbart ljus i kombinationen av regn och sol.

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera
  3. Den ser helt fantastisk ut, er trädgård, med utsikt över både åkrar och vatten! Och växer som attan gör det tydligen också. Även här kom det över 30 mm igår, mycket efterlängtat!
    Trevlig helg!/Laila

    SvaraRadera
  4. Mmm, det är vackert när det regnar och solen skiner samtidigt, men förstås inte så kul att arbeta i trädgården i det blöta. Igår regnade det ordentligt hos oss (skyfall men tack och lov inget sönderslaget) och det kom närmare 35 mm. Efterlängtat eftersom vi inte har haft ordentligt med regn sedan i maj. Det har varit så torrt så torrt och jag har fått vattna som aldrig förr denna sommar. Vad vackert du har det och vad underbart med närheten till vattnet (havet gissar jag?) som blir ett så fint blickfång. Spännande med loppis och "loppor".
    Fortsatt trevlig helg! Anna-Karin

    SvaraRadera